Followers

Monday, October 20, 2014

Sakit Urat Akibat Langgar Pantang - Cuba Omega!

Ibu moden sekarang ni selalunya berpantang sendiri. kalau anak pertama, mungkin mak atau mertua datang jaga. Tapi kalau dah masuk anak kedua, mak pun dah makin tak larat, kena pandai-pandai bawa diri jaga diri sendiri, jaga anak, jaga suami.

Dalam tempoh berpantang, ada banyak pantang larang. Tak boleh buat kerja berat, perlu jaga makan, tak boleh makan sayur tertentu untuk elak angin dan kembung, nak makan ikan pun kena ikut jenis ikan, telur dan ayam tak boleh makan untuk elak luka bernanah dan lambat sembuh, masakan pula terhad kepada bakar je..kena elak makanan berminyak.

Namun begitu, syarat pantang ni ikut tempat juga. Ikut pengalaman orang tua dan petua yang diturunkan turun temurun. Jadi, sesetengah tempat, apa yang boleh dan tak boleh tu ada beza :).

Memandangkan ibu-ibu moden berpantang sendiri, kemungkinan besar tak ikut sangat pantang larang orang tua ni kan? Makan ikut selera ;p, dan buat ikut suka. Kadang-kadang tu main air, biar diri kesejukan. Akibatnya, sakit urat.

Bila sakit urat, ibu tak sihat, susah pula nak urus bayi yang masih kecil dan anak yang sedang membesar. Ibu kena sihat dan penuh tenaga. Jadi, ikut pengalaman Puan Hadha, apa yang beliau buat bila terasa sejuk, sakit urat dan sendi lepas bersalin tu...beliau amalkan makan 3 biji Omega Guard setiap hari. Alhamdulillah, masuk hari ketiga, badan rasa 'panas' dan segar macam biasa. Oh ye, puan Hadha turut amalkan set bersalin Shaklee untuk dapatkan nutrisi yang mencukupi sepanjang tempoh pantang dan menyusu :)

Ibu-ibu yang buntu tak tau nak buat macam mana bagi mengatasi masalah sakit urat dan rasa sakit badan dan sendi boleh cuba tips ini. Makan Omega Guard dan tambahkan dengan AJHT.

Semoga ibu cepat pulih, sihat, bertenaga dan ceria menguruskan rumahtangga :)

Nak OMEGA dan AJHT semasa pantang?
********************************************************************
SMS/CALL/WHATSAPP: 019 959 8249 (Yong)
Pengedar Shaklee Pulau Pinang
Penghantaran ke seluruh Malaysia,Brunei, Singapore dan Indonesia.
  
********************************************************************
KONSULTANSI PERCUMA, HARGA TERBAIK
Pilih yang selamat, pilih dengan bijak.

5 comments:

  1. Jangan langgar, kita elak pla. Asalkan tak terlebih pantang sudah

    ReplyDelete
  2. tapi memang ramai org langgar pnatang sekarang kan huhu..

    ReplyDelete
  3. nasib baiklah ada penyelesaian segera untuk masalah terlanggar pantang...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...