Followers

Monday, November 21, 2011

Cara mudah buang angin dalam badan

Angin dan halia umpama irama dan lagu kaitannya dalam petua perubatan tradisional masyarakat Melayu. Bukan Melayu sahaja, seantero dunia sebenarnya mengiktiraf halia sebagai polis yang berkesan untuk  mengeluarkan angin dari badan.

Kalau di Pulau Pinang, ramai yang tak akan melepaskan peluang minum air halia di Restoren Kapitan (kedai mamak paling best!!). Bukan air halia semata-mata, tapi sebenarnya susu badam campur halia. Sedap. Itu komen kawan-kawan yang mencuba. Saya sendiri tak berani mencubanya sebab tak berani minum susu. Hehe. Teruk betul.

Pilihan paling baik untuk orang seperti saya ni, makan pil je. Pil halia. Boleh buang angin jugak. Setakat ni baru dua kali makan. Tiap kali makan, 3 biji. Best. Memang keluar angin. Tapi, harusnya hati-hati bila nak cuba pil ni, kena makan masa cuti. Nanti angin keluar menderu-deru, sama ada sendawa atau tuttt...bak kata adik saya, dia tak kentut, cuma keluar angin. Haaa...angin yang adik saya maksudkan tu lah. Walaupun angin yang keluar tak selaju angin Laut China Selatan sampai 40km/j, tapi puas hati. 

Pil apa saya makan? Ni lah, pil keluaran Shaklee, Peppermint Ginger Plus. Sekali makan 3 biji, sekali sehari (mungkin cuma perlu 2 kali seminggu). 

Berminat nak cuba juga? Hubungi saya di talian 999. Eh, salah, 019-959 8249. Boleh SMS atau telefon terus (biasanya talian susah nak dapat waktu kerja), jadi lebih baik anda emel je ye, tuankalsum[at]gmail.com.

* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit

4 comments:

  1. Salam Ros,
    Cuma ada di cawangan Shaklee sahaja, dan dibeli oleh pengedar berdaftar.
    Saya boleh pos :) pada Ros.
    Boleh emel or sms saya, bagi alamat untuk pos.
    tuankalsum@gmail.com
    019-9598249

    ReplyDelete
  2. Replies
    1. Mazran..ye, halia yg orang buat masak tu la :)

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...