Followers

Tuesday, October 14, 2014

Bisnes Shaklee OK ke?

Ramai sangat orang makan Shaklee, dan buat bisnes ini. Bukan bisnes main-main kerana dah ramai yang berhenti kerja profesional dan memilih untuk menumpukan sepenuh masa pada bisnes ini. Mereka yang mengambil risiko meninggalkan kerja makan gaji bukan calang-calang orang. Kebanyakan besar adalah jurutera dari syarikat petroleum ternama, peguam, jururawat terlatih, kerja kerajaan dan sebagainya.

Shaklee merupakan satu pilihan bisnes yang mudah bagi surirumah mahupun ibu bekerja. Malah sekarang, ia turut jadi pilihan pelajar universiti. Jika dulu, kebanyakan pengedar dan pengguna Shaklee peratusan besarnya adalah wanita, kini peratusan lelaki dah bertambah-tambah. Sama ada sebagai pengguna mahupun sebagai bisnes partner.

Bisnes Shaklee OK ke?


Jika tanya saya, 100% jawapannya OK :).

4 tahun jadi pengguna Shaklee dan menjual secara online, saya belum mahu berhenti atau perlu berhenti. Ianya sangat fleksibel. Saya buat bila saya mahu. Saya bebas menentukan waktu untuk bekerja. Kenal ramai orang. Kenal rakan bisnes dalam kumpulan iReach yang dah macam kumpulan usrah membuat saya suka dan hanya perlu jadi diri saya. Kebanyakan rakan dalam group ini seperti saya. Pakai biasa-biasa je. Sesuai dengan gaya dan citarasa saya. Sama-sama belajar memajukan diri dan sering diingatkan untuk memberi.

Saya juga kenal ramai pelanggan dengan pelbagai masalah. Dari sekecil masalah jerawat hingga masalah hati, penyakit 3 serangkai, masalah dalam penyusuan, sukar hamil, serta bermacam ragam lagi. Kadang-kala kisah pelanggan membuat saya merenung diri dan merenung kebesaran Tuhan. 

Berdasarkan pengalaman dulu, saya pernah buat bisnes baju muslimah. Akhirnya stok tersadai di rumah. Hinggakan terpaksa tolak ke kedai-kedai dengan harga yang murah. Itu pun jenuh nak habiskan stok. Ada lah 2-3 tahun baru habis stok baju tu.

Dengan bisnes Shaklee, saya hanya order vitamin mengikut permintaan pelanggan. Saya cuma simpan stok sedikit di rumah sebagai persediaan untuk keadaan kecemasan -- tak sempat nak keluar beli on the dot  atau musim cuti.

Dalam bisnes ini, untuk maju dan mencapai bonus yang diinginkan, tak perlu paksa orang. Cuma perlu paksa diri untuk sentiasa tambah ilmu, tambah usaha, bantu orang lain untuk capai kesihatan yang baik juga kewangan yang baik, dan jaga hubungan dengan Allah. 

Dari segi modal, RM75 untuk seumur hidup. Berbaloi dengan peluang yang terbuka luas. Labur RM75 dan kemudian belajarlah dari mentor yang berjaya...tiru apa yang mereka buat dan mesti tahu apa yang kita mahu. Buat TARGET untuk diri, untuk keluarga, dan untuk ummah. Tak mudah, tapi tak susah. Sekali kaki berani melangkah, langkah seterusnya jadi lebih mudah. Kerana yang paling payah ialah BERUBAH.

Saya alu-alukan mereka yang ingin tahu, ingin turut serta dalam kumpulan kami. Sama-sama bantu diri, dan bantu orang sekeliling.

Hubungi saya, rakan Shaklee anda:

Yong 019 959 8249 | tuankalsum[at]gmail.com



1 comment:

  1. bisnis shaklee memang ok sangat, kalau anda tak percaya marilah join dengan saya, anda akan menyesal apabila sudah join nanti...kenap menyesal..?? ya enyesal kerana baru join ...kenapa tak lama-lama dulu...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...