Followers

Sunday, August 17, 2014

Shaklee Menyumbang kepada Israel? Adakah perlu BOIKOT?

Dulu, Shaklee 'hot' dengan isu HARAM, ada babi.
 
Rupanya, setiap tahun Shaklee renew sijil halal dengan ISA, sebuah badan halal Amerika yang diiktiraf JAKIM.
 

Sijil Halal Shaklee 2014
Sijil Halal Shaklee 2014

Baru-baru ini, Shaklee kembali hangat dengan isu Israel.  Isu yang suam-suam kuku kerana hujah ia produk USA, hangat gara-gara status UZAR yang di'edit' 3 kali --- sudah sampaikah masa untuk boikot Shaklee...akhirnya status ini dipadam kerana terlalu banyak komen (yang berbentuk makian) umat Islam Malaysia yang semakin sensitive dengan isu Palestin dan Israel.
 
Kemudian, timbul pula hujah seorang Ustaz yang juga seorang doctor, "Kenapa Saya BOIKOT Shaklee" -- jadi viral di fb, lantas menguatkan keyakinan orang ramai yang sudah sekian lama menyimpan  ragu untuk boikot Shaklee secara istiqamah. Bukan saja pengguna Shaklee, malah SID Shaklee sendiri sudah bimbang dan risau serta takut --takut terlibat dengan penganiayaan terhadap saudara muslim di Palestin, juga bimbang makan duit haram dengan pendapatan Shaklee.
 
Inilah kenyataan rasmi Shaklee MENAFIKAN kaitan dengan Israel, juga kaitan CEOnya, Roger Barnett yang jadi Board of Directors Ellie Foundation terhadap kenyataan PERIBADI Ellie Wiesel (penaung) yang mengutuk HAMAS.
 
Shaklee Tiada Kaitan dengan Israel
Statement rasmi yang KETIGA dari pihak Shaklee ekoran isu mengaitkan Shaklee dan Israel.
 
 
Baca dengan jelas para ini:
 
"There is absolutely no connection between Shaklee, any of its personnel and the ad in the New York Times and other papers. The Ellie Wiesel Foundation, which combats injustice and intolerance for all people, including Muslims, was not responsible for this ad, which was placed by Ellie Wiesel personally".
 
 Shaklee:
  1. Tiada kaitan dengan Israel, dan tidak menyumbang kepada Israel untuk membunuh umat Islam yang kita kasihi di Palestin.
  2. Kenyataan Ellie Wiesel, penaung Ellie Foundation yang turut dianggotai Roger Barnett, adalah kenyataan PERIBADI beliau.
Tak cukup yakin dengan statement Shaklee, ikuti penjelasan dari Roger Barnett sendiri -- melalui pertemuan Masters Shaklee yang sedang berada di Longbeach untuk Conference Shaklee:
 
 
 
 
Kes ini laksana kes yang hangat dalam kemelut politik Selangor.
Dua orang ADUN PAS bersetuju dan menyokong perlantikan Wan Azizah sebagai MB Selangor.
Namun, PAS pada dasarnya TIDAK bersetuju untuk melantik Wan Azizah, sebaliknya tetap menyokong Dato Khalid Ibrahim kekal menerajui Selangor.
 
-- Harus difahami, kehendak dan kenyataan 2 ADUN PAS tersebut tidak mewakili PAS dan tidak mewakili kesemua wakil PAS. Malah, sekiranya 2 ADUN PAS tersebut adalah ahli Shaklee, ia juga tidak bermaksud Shaklee menyokong PAS, atau Shaklee bersetuju agar Wan Azizah dinobatkan sebagai MB (eh).
 
Sekian.
 
Perlukan vitamin Shaklee, boleh hubungi saya untuk konsultasi. Insyaallah saya akan cadangkan yang sesuai untuk masalah dan bajet anda :)
 
--Berpesan-pesan pada kebenaran.
 
Yong
019 959 8249
 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...