Followers

Wednesday, August 6, 2014

Sakit Sendi, Sakit Kaki, Sebab Gout?

Orang tua yang makin berusia sering mengalami masalah sakit sendi - tak kira sakit lutut, sakit pinggang, sakit pergelangan kaki dan tangan. Selain dari faktor kekurangan pelincir dan kusyen di sendi, kebanyakkan sakit sendi itu juga berpunca dari gout. 

Sakit gout adalah sakit yang disebabkan pengumpulan asid urik yang tinggi dalam badan. Makanan yang mengandungi 'purine' yang tinggi serta gagal diuraikan dengan sempurna oleh badan menggalakkan pertambahan asid urik lalu menyebabkan kesakitan pada sendi, yakni gout.

Untuk membantu pesakit gout langkah pencegahan dan rawatan sangat perlu. 

Pertama, CEGAH dengan mengawal pemakanan. Elakkan makanan yang mengandungi purin yang tinggi. Contoh makanan yang perlu dielak oleh pesakit gout ialah daging merah. Kemudian, pesakit juga perlu memastikan kandungan air dalam badan sentiasa mencukupi. Dalam kata lain, perlu kerap minum air. 

Kedua, melalui rawatan untuk melegakan dan mengurangkan keradangan pada sendi. Bengkak kaki, jari tangan adalah antara tanda sakit gout -- akibatnya, susah nak berdiri, bergerak dan melakukan rutin harian. Malah ramai yang mengadu, nak solat pun susah.

Untuk melegakan sakit sendi, antara vitamin yang membantu ialah:

  1. Alfafa: menyah toksin dalam badan.
  2. Omega Guard: Mengurangkan keradangan sendi dan meningkatkan keselesaan untuk bergerak. Omega guard juga membantu memecahkan lemak yang tersimpan dalam badan, serta mengurangkan kolesterol jahat, LDL. Ini sangat membantu pesakit gout yang biasanya berbadan besar serta mempunya masalah kolesterol tinggi/tekanan darah tinggi.
  3. Performance Drink: Membantu mengekalkan bendalir dalam badan lebih lama.
Set Shaklee untuk Gout
Untuk mereka yang selalu sakit pada sendi, lutut, tangan, kaki dan jari jemari

Ibu ayah yang ada simptom sakit tumit, sakit kaki, sakit lutut, sukar menggerakkan jari dan pergelangan tangan, nak solat pun seksa, jangan dibiar lama. Bantu mereka mengatasi masalah ini dengan menjaga diet harian mereka, bawa mereka jumpa doktor untuk dapatkan nasihat profesional, serta cubalah supplemen yang membantu mereka menjalani hari tua dengan selesa dan gembira.

Nak cuba set Shaklee untuk gout ni boleh hubungi:
Yong 019 959 8249
Konsultasi disertakan  


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...