Followers

Thursday, September 4, 2014

Sakit Badan dan Sendi Selepas Bersukan dan Aktiviti Lasak, AJHT dan Kalsium Melegakan

Sakit-sakit badan selepas bersukan dan melakukan aktiviti lasak memang tak dapat dielakkan. Lebih-lebih lagi jika aktiviti tersebut dilakukan tiba-tiba. Tanpa senaman ringan, tanpa latihan dan di luar kebiasaan. Selain itu, lenguh badan ni juga senang nak dapat bila berjalan jauh akibat duduk dalam kenderaan untuk tempoh yang lama. Dah dekat musim kenduri ni, ramai juga yang sakit badan masa buat kenduri. Buat kenduri pun penat tau. Guna banyak tenaga. 
 
Cuti Hari Merdeka 2 hari yang lalu, saya juga hampir sakit badan, lenguh betis, sakit pinggang dan urat. Semuanya gara-gara buat aktiviti luar tabii. Eh, aktiviti luar dari jadual harian biasa. Hari pertama, saya menyertai Kem "Jom Hebat Utara 2014". Kem untuk ahli Shaklee di bawah kumpulan iReach yang dinaungi Master Lyna dan Master Zainul. Program ini bermula jam 9 pagi hingga 5 petang. Program sehari ini diisi dengan 'ceramah motivasi', dengar cerita dan pengalaman mereka yang berjaya dalam Shaklee, dengar cerita sebenar di sebalik isu Roger Barnett dan Israel, cerita tentang pilot yang bawa kapal angkasa juga atlet Olimpik makan Shaklee dan sesi rebut hadiah. Nampak santai tapi penat jugak sebenarnya ;)

Bertugas sebagai AJK untuk program yang sangat best ni, tak dapatlah nak duduk-duduk santai sepenuh masa dalam dewan. AJK kena lari sana sini jugak lah kan semasa majlis berlangsung. Dah habis program, kena bersih dewan dan angkut sampah lagi. Memang penat! Penat yang best. Malamnya, dapat jemputan makan malam dari Master Lyna dan sempat berkenalan dengan leaders Shaklee yang lain. Kari Kepala Ikan Pan Mutiara sangat sedap dan kena dengan selera semua.
 
Esoknya pula, kami mengikuti Eco Fun Challenge di Taman Botani, Pulau Pinang. Kalau diikutkan, lenguh kaki pusing nak pusing satu taman yang luas ni cari harta karun. Tapi masing-masing gigih mengheret kaki membaca setiap label di pokok-pokok dalam taman untuk dapatkan jawapan. Semuanya semata-mata nak dapat hadiah lumayan dari Master Mommy Lyna. Hadiah Ipad! Manalah tak gigih. Nasib baik malam tadi dah telan 2 biji AJHT dan 2 biji Ostematrix. Kakiku lari gagah berani, tak ada sakit sendi!
 
 

Kenapa telan AJHT dan Ostematrix Sebelum dan Selepas Bersukan dan Aktiviti Lasak?

Pertamanya sebab si lelaki lasak ini telah merasa kesan pengambilan suplemen. Beliau dulu tahan hati untuk bersukan dan beriadah dengan kawan-kawan. Sakit. Tak boleh lasak-lasak. Kalau sekarang ni, pantang ajak, memang OK je!



AJHT fungsi istimewanya untuk melegakan sendi dan otot. Jadi, memang patut la kan ambik 2 biji seperti yang dicadangkan bila dah beraktiviti seharian dari pagi sampai malam sampai esok pagi dan petang. (oh panjangnya tempoh aktiviti. Seronok betul join team Shaklee yang aktif ni).
 
Ostematrix pula kalsium lengkap dengan vitamin D. Fungsinya menguatkan tulang dan juga melegakan ketegangan otot.
 
Selepas makan...kuranglah sakit badan dan legalah betis dan tulang belakang. Kaki pun ok je jalan banyak. Tak sakit langsung. Hasilnya....kami mampu berjalan mengelilingi Taman Botani yang luas dan cantik tu...dan menang tempat ketiga! Dapat hamper.  (kecewa  juga tak dapat Ipad). Aktiviti treasure hunt ni kira aktiviti sukan jugak lah kan sebab berpeluh-peluh dibuatnya.

Alhamdulillah. Setelah beberapa kali merasai 'best'nya jalan banyak dan jalan jauh tanpa sakit badan, sakit kaki, dan sakit pinggang... saya pastikan AJHT dan Ostematrix sentiasa ada bersama. Samada di rumah mahupun dalam travel kit. Hidup lebih mudah dan ceria dengan set kelegaan sendi ni.


AJHT dan Ostematrix untuk melegakan sakit badan dan sendi selepas sukan dan aktiviti lasak
 

 Set Kelegaan Sakit Badan Dan Sendi Shaklee ni sesuai untuk:

  • Lelaki
  • Wanita
  • Ahli sukan
  • Orang tua
  • Wanita lepas bersalin/dalam pantang
  • Tergeliat, patah tulang
  • Mereka yang gemar bersukan
  • Mereka yang gemar beraktiviti lasak
  • Mereka yang mengalami sakit sendi
  • Mereka yang mudah rasa penat dan sakit badan
Anda boleh hadiahkan pada diri sendiri dan orang tersayang.
Saya bagi emak saya set sendi untuk masalah sakit betis dan sakit lutut. Alhamdulillah kini dah pulih. Saya tak perlu risau lagi.

 
NAK HILANGKAN SAKIT BADAN, SAKIT URAT DAN SENDI?
 
********************************************************************
 
SMS/CALL/WHATSAPP: 019 959 8249 (Yong)
Pengedar Shaklee Pulau Pinang
Penghantaran ke seluruh Malaysia,Brunei, Singapore dan Indonesia.
  
********************************************************************
 
KONSULTANSI PERCUMA, HARGA TERBAIK
Pilih yang selamat, pilih dengan bijak.


 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...