Followers

Saturday, September 6, 2014

Masalah Gastrik dan Perut Berangin: Resepi Yang Beri Kelegaan Segera

Gastrik menyerang waktu pagi. Bangun pagi dengan perut berangin dan rasa pedih. Akibat tidak mengikut aturan makan dengan sempurna. Skip makan malam dan makan makanan yang terlalu pedas sepanjang hari. Terasa-rasa asid hidroklorik merembes di dinding perut.

Rasa pedih perut perlu diatasi segera sebelum melarat. Jika dibiarkan lebih lama, kemungkinan untuk rasa pening, loya, pitam, muntah dan cirit itu adalah sangat tinggi.


Dengar sendiri pengalaman pesakit gastrik kronik. Anda pasti tak mahu ia terjadi pada diri anda kan? Dia juga berkongsi cara bagaimana akhirnya gastrik itu hilang dengan tak sengaja:


Resepi Segera Untuk Melegakan Gastrik



Resepi bancuhan ESP dan Performance Drink Memberi Kelegaan Ketika Perut Berangin/Pedih dan Gastrik

Kebaikan Bancuhan ESP untuk Pesakit Gastrik:

 
  • Kandungan protein yang tinggi dalam ESP memberi rasa kenyang
  • Sifat protein yang rendak glisemik indeks memberi rasa kenyang lebih lama
  • Membekalkan tenaga untuk bekerja dengan cekap

Adakah ESP Berkesan Melegakan Gastrik, Pedih Perut dan Pedih Ulu Hati?


Mengikut pengalaman sendiri, ya, bancuhan ini berkesan. Pagi tadi bangun pukul 5.20pagi. Perut rasa pedih. Semalam tak makan malam. Sekadar minum secawan milo dan roti untuk mengalas perut yang lapar. Tidur dengan perut tak berapa kenyang :) (jangan ikut).
Lalu selepas selesai solat Subuh, cepat-cepat bancuh 2 sudu ESP dan 2 sudu Performance Drink. Alhamdulillah, sekarang jam 8 pagi, perut masih terasa nyaman. Sempat buat kerja rumah yang lain sebelum cari sarapan pula.
 
Sebelum ini, bancuhan inilah yang jadi menu sahur selama sebulan di bulan Ramadhan. Bertahan hingga berbuka (dengan rahmat Allah jua).
 
Suka juga saya cadangkan dan nasihatkan kepada mereka yang ada sejarah diserang gastrik agar selalu berjaga. Sediakan plan kecemasan. Pastikan ada snek ringan yang boleh memberi tenaga segera sekiranya terpaksa melambatkan waktu makan. Pilihan saya: KURMA. Glukosa ringkas dari buah kurma ini mudah dicerna dan membantu pesakit gastrik atau hamper diserang gastrik macam saya.
 
Testimoni: ESP Melegakan Gastrik Dari Pengguna Shaklee

1. Sakit Gastrik 20 tahun. Hampir-hampir kena ulser perut. Mengamalkan minum ESP + Mealshake + performance Drink setiap hari. Alhamdulillah kini makin pulih malah badan lebih segar dan bertenaga.

Testimoni pesakit gastrik. Rasa lebih sihat dan bertenaga dengan ESP + Mealshake + Performance Drink


 Saya dah cuba dan saya suka dengan hasilnya.


NAK REDAKAN SAKIT GASTRIK DENGAN SHAKLEE?
********************************************************************
SMS/CALL/WHATSAPP: 019 959 8249 (Yong)
 SHAKLEE ID: 840945
********************************************************************
KONSULTANSI PERCUMA
PENGEDAR SHAKLEE P.PINANG
PENGHANTARAN SELURUH MALAYSIA

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...