Followers

Friday, July 18, 2014

Kulit Kering? Syukurlah Masalah Tu Dah Hilang dengan Tips ini

Pagi tadi saya cuba garu-garu tangan dan lengan. Saja test kelembapan kulit. Maklum saja bulan puasa ni kurang minum, kurang makan. Kurang bendalir dalam badan yang boleh mengakibatkan kulit jadi kering bersisik. Kesannya boleh nampak bila kita garu-garu kulit...tempat garu jadi putih. Tanda ada sel kulit yang tertanggal. 

Syukurlah, kesan putih tak kelihatan. Kulit memang rasa lembap dan lembut. Bebas masalah kulit kering yeay! Amalan setiap hari tiap kali sahur, saya bancuh ESP dan Performance Drink. Rasa lemak-lemak oren.

Saya minum ni di bulan puasa. Kulit kering bukan masalah :)

Ketika berbuka, bancuh Performance Drink je dengan air sejuk dari peti. Rasa macam oren Tang. Tak ada karbonat dan tak ada gula berlebihan. 2-3 hari kebelakangan ni cuba-cuba tambah Vivix juga. Rasa sedikit kelat bila campur Vivix tapi rasa kelat yang sedap :). 

Kemudian, cuba minum air sebanyak mungkin lepas berbuka hingga waktu sahur. Biar ganti balik apa yang hilang di siang hari. Minum sikit-sikit, tapi kerap. Selepas tiap 2 rakaat terawih, harus minum 3-4 teguk sebelum sambung rakaat seterusnya. Air pula, mestilah air bersih yang ditapis. Lebih baik untuk kesihatan fizikal. Saya guna "Water Pitcher Shaklee" je untuk tapis. Senang nak angkut ke mana-mana. Air pun jernih je.

Performance Drink + Vivix
Minuman kesukaan. Hilangkan dahaga dan tambah tenaga.

Sepanjang berpuasa, Alhamdulillah badan rasa bertenaga. Macam hari-hari biasa yang makan 3-4 kali sehari. Tekak rasa basah, perut rasa kenyang. Saya yakin ini kerana keajaiban niat. Tanpa niat untuk puasa keesokan harinya, senang benar perut menjerit lapar menjelang jam 11 pagi. Lagi awal dari waktu makan tengahari.

Lepas ni, kalau ada orang tanya, macam mana nak hilangkan kulit kering? Apa produk terbaik yang akak boleh cadangkan?

Akak akan jawab, "Cuba Performance Drink dan ESP".

Performance Drink mengekalkan bendalir dalam badan, mengelakkan dehidrasi yang teruk, walau dalam cuaca panas kering.

ESP pula memberi rasa kenyang lebih lama (sesuai lah untuk bulan puasa ni..dan untuk orang yang tengah berazam nak kurus kan?). Di samping  itu, ESP dengan protien terbaik ini membantu merawat dan memulihkan sel kulit yang rosak.

Kombinasi kedua-duanyanya....kulit licin, lembut, lembap. Tak ada lagi masalah kulit kering bersisik menggerutu :)

Oh ye, kalau kulit tangan OK, kulit muka pun OK laaa.. :) :)

Nak rasa apa yang saya rasa?

Boleh hubungi wakil Shaklee pilihan anda:
Yong 019 959 8249 | tuankalsum[at]gmail.com

Nak cari wakil Shaklee berdekatan? Klik bawah ni:

Atau...order sendiri kat sini ye. Pastikan anda guna Mozilla Firefox.




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...