Followers

Thursday, December 12, 2013

Nak kurus cepat, perlukan cukup VITAMIN!

Masyarakat Malaysia terdedah kepada masalah kegemukan yang sangat serius! Tak hairanlah produk kuruskan badan berlambak di pasaran. Malah, ia mendapat sambutan hangat. Dengan taktik promosi yang menarik dan mendesak, lebih ramai orang terpengaruh untuk jadi KURUS DENGAN CEPAT.

Apa yang menyedihkan, ramai yang tidak sedar bahawa berat badan boleh dikurangkan dengan hanya mengubah gaya hidup -- terutama dari segi pemakanan. Di zaman ini, ramai yang memilih makanan segera atau makanan yang telah diproses yang menjadi salah satu faktor penyumbang kepada kegemukan.  Makanan segera/diproses telah kehilangan banyak nutrien penting ketika proses penyediaan dan pengilangan. Lebih parah, tak ramai yang mengambil masa membaca label 'ingredients' dan maklumat nutrisi pada pek makanan. Walhal, di sinilah kunci untuk menilai nutrisi yang ada beserta kalori setiap makanan.

Menurut WHO, kenaikan berat badan atau obesiti adalah salah satu akibat buruk dari pengambilan makanan diproses/ makanan segera. Ia lebih buruk sekiranya kurang sayur-sayuran dan buah-buahan dalam hidangan harian. Bukan sekadar jadi lebih gemuk, pemakanan moden ini turut menyumbang kepada masalah kerosakan hati, kanser, dan strok!

Jadi, nak kurus, harus bagaimana?
Kesedaran mengenai nutrisi harus ada. Pengambilan nutrien mencukupi dalam diet harian mempercepatkan proses penurunan berat badan. Ia boleh di dapati sama ada dari makanan harian -- lebihkan sayur-sayuran dan buah-buahan, pilih makanan yang dimasak tanpa minyak dan santan, dan lebih baik jika mampu makan makanan organik.

Alternatif untuk mendapat vitamin dan mineral mencukupi adalah melalui supplemen. Supplemen pula haruslah yang semulajadi, mudah diserap dan memenuhi keperluan harian mengikut piawai badan kesihatan antarabangsa. Tak ada guna vitamin yang susah diserap oleh badan, ia hanya menambah beban buah pinggang.

Bagi saya, saya pilih Multivitamin Shaklee aka Vitalea.  Ia multivitamin pertama di dunia dan masih dikeluarkan sehingga hari ini.

Vitalea mengandungi kesemua vitamin dan mineral penting yang mengikut kadar keperluan yang sesuai (proportion nya juga seimbang).

Lebih sihat, cepat kurus, dan dijamin SELAMAT.



Fakta nutrisi Vitalea daripada Datasheet Shaklee


Berhati-hati memilih produk kurus. Pentingkan yang penting dan lengkapkan ilmu di dada supaya tidak mudah terpedaya dengan testimoni semata-mata.

Nak kurus dengan cepat dan sihat, hubungi saya untuk konsultansi percuma.

 
TAK SABAR NAK KURUS DENGAN EFISIEN CARA SIHAT?
 
********************************************************************
 
SMS/CALL/WHATSAPP: 019 959 8249 (Yong)
Pengedar Shaklee Pulau Pinang
Penghantaran ke seluruh Malaysia,Brunei, Singapore dan Indonesia.
  
********************************************************************
 
KONSULTANSI PERCUMA, HARGA TERBAIK
 



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...