Followers

Monday, November 12, 2012

Omega Guard Shaklee untuk ayah

Assalamualaikum..


Kali ini saya mahu bawakan kisah Omega. Bukan jam Omega, tapi Omega Guard Shaklee - sumber Omega-3 terbaik dalam bentuk supplemen.

Semua orang tahu, Omega-3 itu minyak ikan.Omega-3 adalah sumber DHA, EPA dan ALA. Sumber penting dalam pemeliharaan kesihatan sendi, tekanan darah, paras kolestrol dan mengurangkan risiko serangan jantung. Makanan yang kaya dengan Omega-3 ialah IKAN. Kalau tak suka makan ikan, memang rugi.

Berbalik pada kisah ayah dan Omega, sebenarnya ini cerita kawan saya. Tiba-tiba sahaja ayahnya bertanya:
"Omega ni untuk turunkan kolestrol ke?"

Adu kawan saya: "Aku tergamam tak tau nak jawab apa," boleh pula seorang anak genius begini tergamam dek soalan simple seperti itu.

"Kenapa?" hairan pula saya ditanya soalan sebegitu, manalah tau ada apa-apa yang buruk berlaku selepas 2-3 minggu yang lalu dia memesan Omega Guard dan Advanced Joint Health Tablet untuk sakit sendi ayahnya.

"Ayah aku kata, kolestrol dia turun dari 7.7 jadi 6.5".

Oh, berita baik rupanya. Selain untuk kesihatan sendi, Omega juga membantu mengembalikan paras kolestrol ke paras normal. 

Saya juga mengamalkan pengambilan Omega Guard Shaklee dan Garlic tahun lepas selepas keputusan pemeriksaan darah menunjukkan bacaan kolestrol sedikit melebihi paras normal. Doktor menasihatkan supaya mengambil Omega-3 (minyak ikan) dan juga Garlic.

Cegah sebelum parah. Tak mahu tiba-tiba ada masalah lain pula. Hypertension ke, darah tinggi ke, sakit jantung ke. Muda-muda ni lah nak jaga kesihatan, supaya dah tua nanti hidup aman tak perlu berulang ke hospital. Jimat duit rawatan, jiwa pun tenang :)

Alhamdulillah, tahun ni bacaan kolestrol kembali normal.

Supplemen untuk menurunkan paras kolestrol


Gabungan Omega Guard dan Garlic untuk mengawal kolestrol.

Pengambilan Garlic sangat membantu untuk menurunkan tahap LDL sambil mengekalkan paras trigeliserin dengan pengambilan Omega Guard.

Supplemen untuk sakit sendi


 Omega Guard, selain untuk kolestrol, perkembangan otak dan memelihara kesihatan jantung, ia juga salah satu supplemen penting untuk kesihatan sendi. Gabungan Advanced Joint Health dan Ostematrix amat membantu meredakan dan melegakan sakit sendi. Ramai kawan-kawan saya dah beli untuk ibu ayah mereka. Alhamdulillah positif!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...