Followers

Monday, November 26, 2012

Hilangkan bau badan dengan herba, murah dan berkesan!

Bau badan mengganggu emosi

BAU BADAN MENUSUK KALBU
Ahhhh..tak tahan bau badan nih. Andainya baunya sehebat rupanya...

Apa guna wajah cantik, apa guna gaya macho, bila didekati serta merta orang mahu menjauhkan diri. Biasa kan tengok iklan macam ni? Dalam sesi pikat memikat, mood tiba-tiba terhenti bilamana bau badan menghalang si dia mendekati. Serta merta, yang dipikat termalu sendiri, tau akan kekurangan penyebab si dia terhenti. Haih...sadis sungguh drama bau badan ni.

Sebenarnya, masalah bau badan boleh di atasi. Dalam iklan, bau badan di atasi dengan membeli dan memakai deodoran. Di luar iklan, saya nak kongsi beberapa jenis herba yang boleh diamalkan untuk mengurangkan masalah badan berbau. Sekurang-kurangnya, tak perlu lagi mandi berkali-kali sampai 6-7 kali sehari. 

Herba-herba yang membantu mengurangkan bau badan:

Lavender:

  • Beberapa titisan minyak lavender yang dicampur ke dalam air mandian dan diamalkan setiap hari akan mengurangkan bau badan menghilang perlahan-lahan. Selain itu, boleh juga melembapkan tuala dengan air yang telah dicampur dengan minyak lavender dan dilap ke bahagian badan yang berpeluh yang mengeluarkan bau.

Rosemary:

  • Rosemary antara antibakteria semulajadi yang menjadi bahan utama dalam sesetengah deodoran. Keupayaan untuk membunuh bakteria menjadikan ia sangat efektif bagi menghalang bau badan.

Alfafa:

  • Alfafa terkenal sebagai tumbuhan berwarna hijau, kaya dengan klorofil serta mengandungi bahan yang boleh membunuh bakteria penyebab bau badan. Alfafa kebiasaannya dimakan untuk mendapat 1001 kebaikannya.


Bagi saya, paling senang makan alfafa untuk menyah bau yang tidak menyenangkan hidung sendri (dan hidung orang lain juga). Saya sudah mula mengamalkannya, setelah tau 1001 kebaikan alfafa serta melihat sendiri testimoni pengguna yang teruja dengan kesan superb hasil amalan makan alfafa.


Wow! Wanginya...rupa sehebat gaya. Dah tak ada bau badan! I like!


Kelebihan dan kebaikan Alfafa Complex:


*Selain untuk mengurangkan bau badan, alfafa juga dicadangkan untuk pelbagai masalah lain. Antaranya:
  • masalah resdung
  • menggalakkan pengeluaran susu
  • menurunkan berat badan
  • mengatasi masalah jerawat
  • melancarkan pembuangan air besar
  • mengurangkan keputihan 
  • memberi kepuasan maksima dalam hubungan intim suami isteri
Alfafa Complex Shaklee dengan 1001 kebaikan. 

Anda mahu nyah segera masalah bau?
Hubungi saya untuk maklumat lanjut.

019-9598249 | tuankalsum[@]gmail.com

*********************************************************************************************************************************
Saya adalah pengedar Shaklee yang sah di Pulau Pinang (SID 840945). Melakukan penghantaran ke seluruh negara/Indonesia/Brunie melalui pos laju.
Konsultansi percuma sepanjang bergelar pelanggan Sihat-Lestari.

**********************************************************************************************************************************
Mahu Jadi Ahli Shaklee? Jangan Tunggu Lagi. Jadi Ahli, Jaga Kesihatan, Tambah Pendapatan. Hubungi saya untuk daftar segera.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...