Followers

Friday, November 23, 2012

Atasi sakit kepala tanpa ubat


Sakit kepala menyucuk-nyucuk sememangnya mengganggu tugasan harian.  Sekali kena rasa macam nak tidur, rehat dan tak mau buat apa-apa. Sakit kepala mengganggu prestasi (Ah macam iklan panadol la pulak).
Ada tak yang rasa nak cabut kepala ;p

Punca sakit kepala:

  • tidak cukup tidur
  • tidak cukup rehat
  • tekanan
  • kurang air dalam badan
Cara mengubati/atasi sakit kepala berdasarkan punca:
  • Dapatkan rehat dan tidur yang cukup. Kalau tak cukup waktu, boleh cuba petua dan tips yang saya gunakan untuk ibu saya yang selalu mengadu "Sakit kepala mak".
  • Praktikkan pernafasan yang betul
  • Tingkatkan pengambilan minuman yang sihat - air kosong tanpa pewarna dan perasa tiruan.
Tips mengubati sakit kepala tanpa ubat yang pernah saya cuba untuk mak saya:
Saya bagi dia makan Ostematrix, B-Complex dan Vitamin C. Bagi di sini bermaksud, saya ambil botol Ostematrix, B-Complex dan Vitamin C yang tersimpan elok dalam peti, letak depan dia bersama segelas air. Kemudian tunggu dia telan satu-satu sampai habis. Ostematrix makan 4 biji, B-complex sebiji, vitamin C sebiji.  

Sebelum ni saya memang tinggalkan vitamin-vitamin berkenaan kat kampung. Bekalan untuk mak dan ayah makan. Maklumlah mereka dah tua, kurang tenaga, selalu sakit demam, sakit pinggang, susah membuang, macam-macam lah kan. Walaupun saya dah tinggalkan vitamin bersama pesanan dan panduan, bila check, tak luak pun. Patutlah masih mengadu macam-macam ;p

Jadi, anak-anak yang bekalkan ubatan/vitamin untuk mak ayah kena selalu check diorang ni. Manja terlebih ;p

Keesokannya, mak bangun dan sediakan sarapan seperti biasa. Tak ada lagi rungutan seperti semalam. Bila tanya mak dah ok ke?

Katanya, "Haaa, dah hilang  dah sakit kepala mak. Tak perlu pergi hospital ambil ubat dah la lepas ni,"

Dalam hati saya menjawab "Ye lah, orang dah pesan lama. Kalau sakit kepala ambik la Ostematrix, B-Complex dengan Vitamin C. Saja je tak nak dengar pesan orang,"

Kesimpulan cerita di atas ialah:
Dengar pesan anak.
Pengambilan vitamin yang tepat boleh membantu mengurangkan sakit kepala tanpa perlu bergantung pada ubatan. 

VITAMIN UNTUK SAKIT KEPALA/MIGRAIN
Inilah vitamin yang saya berikan untuk mak saya yang sakit kepala.

Selain dari 3 vitamin di atas, boleh juga ditambahkan dengan Performance Drink untuk mengekalkan hidrolit dalam tubuh. Kurang air merupakan salah satu punca sakit kepala/migrain menyerang. 

Jika kebiasaan kita mengambil minuman isotonik yang bergula, boleh cuba bertukar kepada minuman isotonik tak bergula yang lebih sihat untuk masalah anda.

Inilah rupa Performance Drink tu :)

MINUMAN ISOTONIK TANPA GULA

Selalu sakit kepala/migrain dan mahu mengelak makan ubat?
Hubungi saya untuk maklumat lanjut.

019-9598249 | tuankalsum[@]gmail.com

************************************************************************
Saya adalah pengedar Shaklee yang sah di Pulau Pinang (SID 840945). Melakukan penghantaran ke seluruh negara/Indonesia/Brunie melalui pos laju.
Konsultansi percuma sepanjang bergelar pelanggan Sihat-Lestari.

************************************************************************
Mahu Jadi Ahli? Jangan Tunggu Lagi. Jadi Ahli, Jaga Kesihatan, Tambah Pendapatan.



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...