Followers

Sunday, September 16, 2012

Sakit tapak kaki ibu dah hilang, sukanya saya!

Assalamualaikum,
Seperti yang saya janjikan di Page Young & Generous, saya kongsikan kisah sakit tumit. Ops, bukan kisah sakit tumit tapi kegembiraan rakan yang tahu ibunya tidak sakit tapak kaki lagi. Eh, tak sama ke tu? Tak sama eh sakit tapak kaki dan sakit tumit kaki. hehe.

Rakan saya ini adalah kawan baik saya. Kami dari negeri yang sama, sekolah yang sama, kelas yang sama, meja yang sama! Deskmate saya masa muda remaja dulu-dulu.


Kami mempunyai beberapa persamaan. Sama-sama anak sulung. Sama-sama anak orang susah. Sama-sama menjadi harapan ibu dan ayah untuk mengubah nasib keluarga. Jadi, bila dah banyak persamaan ni, maka cerita-cerita kehidupan yang kami kongsi juga hampir sama. 

Ibu ayah bekerja kuat menyara anak beranak. Sakit demam tak berapa ambil peduli. Yang penting anak-anak dapat yang terbaik. Alhamdulillah, berkat usaha dan doa ibu ayah yang ikhlas..kami jadi seperti hari ini. Sekarang tiba masanya untuk balas budi.

Sebelum cuti hari raya, kawan baik saya bertanyakan supplemen yang sesuai untuk orang tua yang sakit-sakit tapak kaki dan lenguh-lenguh. Maka, saya cadangkan Advanced Joint Health Tablet dan Ostematrix. Tanpa banyak soal, beliau terus memesannya.

Semalam, dia bercerita di whatsapp. Katanya, Alhamdulillah ibunya dah tak sakit tapak kaki lagi. Khabar yang disampaikan lewat panggilan telefon ke kampung. 

Alhamdulillah.  Bila dah tak sakit kaki, senang nak bergerak, nak berjalan, nak solat.

Katanya lagi, "Itupun mak kata makan jarang-jarang, sebab nak jimat. Padahal kita suka dengar mak ayah dah sihat, jadi tak perlu jimat-jimat. Asalkan mak sihat, berkesan untuk mak, boleh je nak beli lagi."
(ayat ni saya olah dari bahasa 'Jerman' supaya senang masyarakat Malaysia faham, hehe)

Cerita mak Norha sama dengan mak saya. Nak makan jimat-jimat dengan alasan yang sama. Takut membebankan kita nak beli vitamin-vitamin tu. Walhal, Insyaallah kita mampu. Berbelanja sikit untuk kesihatan mak apa salahnya. Itu masih tak setanding dengan apa yang pernah mak korbankan.

Mau cuba untuk mak ayah juga?
Boleh hubungi saya, pengedar Shaklee anda yang sah di telefon atau emel.

Emel: tuankalsum[at]gmail.com
SMS/Whatsapp: 019-959 8249




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...