Followers

Tuesday, September 11, 2012

Vitamin untuk kurus: Cara selamat turunkan berat badan

Berat turun 3kg di bulan puasa, naik 7kg di bulan Syawal. Alamak!!!! Macam mana nak buat? Sekarang ni, fikirkan cara untuk turunkan berat balik. Selera pun dah makin menjadi-jadi ni. Perut asyik lapar je...mulut asyik nak mengunyah je.

OK, jangan panik. Jika anda mahukan vitamin untuk kurus, memang ada produk Shaklee untuk tujuan ini. Kenapa pilih vitamin untuk kurus? Mestilah nak turunkan berat dengan cara selamat kan? Karang ambil produk ntah apa-apa, ada kesan sampingan di kemudian hari susah pulak.

Sebagai memenuhi pertanyaan kawan-kawan yang mahukan produk untuk menurunkan berat secara selamat, yang bebas dadah, berikut saya senaraikan produk Shaklee yang dapat membantu usaha anda mengembalikan berat badan ideal.



Fungsi setiap vitamin untuk menurunkan berat:

Fungsi vitamin-vitamin ini secara ringkasnya adalah:

Omega-Guard dan Lecithin: Memecahkan lemak, menurunkan paras trigliserin, menurunkan paras kolesterol terutamannya kolestrol jahat 

Alfafa: Bertindak sebagai fiber yang membawa keluar lemak-lemak yang sudah dipecahkan oleh lecithin dan omega.

Herb-Lax: Detoks usus. Pengambilan Herb-Lax sebelum memulakan pengambilan apa-apa vitamin akan memudahkan penyerapan vitamin. 

B-Complex: Menukarkan makanan menjadi tenaga. 

Vitalea: Multivitamin untuk bekalan vitamin dan mineral untuk keperluan tubuh sepanjang hari sepanjang waktu berdiet sihat ini.

Tips penting ketika mengambil vitamin untuk turunkan berat badan

Pastikan pengambilan air mencukupi, sekurang-kurangnya 3 liter sehari. Untuk lebih pasti, sukat pengambilan air anda. Kurang air akan melambatkan proses nyahtoksin dan penyerapan vitamin dalam badan jadi kurang berkesan. Air amat perlu untuk menyebarkan vitamin ke seluruh badan. Tanda-tanda kekurangan air antaranya adalah pening-pening lalat, kulit dan bibir kering, lidah pucat.

Semoga ia membantu anda memilih produk yang lebih selamat dan sesuai dengan keperluan semulajadi tubuh. Bebas dadah, bebas kesan sampingan yang memudaratkan.

Saya adalah pengedar Shaklee anda yang sah! Konsultansi percuma sepanjang bergelar pelanggan saya :)

Hubungi:
Emel: tuankalsum[at]gmail.com
SMS/whatsapp: 019- 959 8249




2 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...