Followers

Sunday, April 10, 2011

Kurangkan rambut gugur selepas bersalin

"Aku nak order lagi la set B ni, dah habis yang confinement set hari tu", kata dia. 
"Oh, boleh boleh. Bisa diatur," jawab aku cepat-cepat sambil mengerling pada dia yang memangku anak perempuan keduanya yang comel dan boolat bertenaga itu. Si comel terlena selepas meneguk susu berkhasiat dari ibunya ketika kereta sang wiraku mula belayar di jalan raya. Si kakak juga sedang terlentok di kerusi belakang. 

"Ok ke ambil set confinement tu?" 
"OK je. Setakat ni memang tak perlu beli susu kat kedai, pakai susu ori je.Cuma hairan jugak kali ni kurang rambut gugur. Kalau dulu...hmmm tak terkira rambut gugur sampai tak larat nak sapu," balasnya.
"Zink la tuh...zink boleh cepatkan penyembuhan luka dan KURANGKAN RAMBUT GUGUR JUGA! hehehe", girang daku menerangkan punca kehairanannya itu.

Girang sungguh mendengar maklumbalas kawan sendiri akan kebaikan supplement semulajadi Shaklee ni...hehe. Lebih girang mendengar kawan maya seShaklee yang melahirkan anak secara ceaser, tapi lukanya sembuh cepat sampai doktor pulak macam tak percaya dia pernah melahirkan secara ceaser. Walaupun ceaser, sampai sekarang masih berjaya menyusukan anak sepenuhnya! Alhamdulillah.

Confinement set yang disebut-sebut itu mengandungi vitamin C, vitalea, B-complex , Zink dan untuk ibu yang menyimpan hasrat murni menyusukan permata yang dikasihi, boleh tambah alfafa sebagai penggalak susu.





No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...