Followers

Wednesday, March 5, 2014

ESP Shaklee bahaya untuk Ibu Menyusu



Set Menyusu Shaklee sangat popular. Salah satu produk 'killer' Shaklee yang ada dalam set menyusu ini ialah ESP (Energy Soy Protien). Hinggakan ada yang hanya mengambil ESP dan alfafa sebagai pilihan bajet.

Tahukah anda ESP Shaklee sebenarnya sangat merbahaya pada ibu menyusu?


Berikut ialah komen seorang ibu yang minum ESP semasa berpantang, menyusukan anakandanya secara eksklusif.



 
ESP bahaya kerana ia menyebabkan BENGKAK SUSU!!
 
Ibu-ibu dinasihatkan untuk BERHENTI daripada mengamalkan ESP sekiranya tak ada masa untuk mengepam dan susu badan melimpah ruah.
 
Ibu-ibu yang merasa kurang susu badan, anda tidak perlukan set menyusu Shaklee mahupun ESP untuk menjayakan penyusuan eksklusif.
 
Berikut adalah tips asas yang wajib dikuasai seorang ibu yang bercita-cita memberikan susu ibu untuk anakanda tercinta:
 

1. Cari dan gali ilmu penyusuan.

Bacalah buku berkenaan penyusuan dan ikutilah kelas-kelas sokongan. Ibu sekarang amat bertuah kerana ada kumpulan sokongan yang menyediakan bimbingan dan tunjuk ajar percuma untuk ibu menyusu. Ibu-ibu juga boleh menyertai forum-forum berkaitan untuk mendapat pandangan dan nasihat mereka yang berpengalaman.
 

2. Fahami konsep asas - lebih kerap mengepam/menyusu lebih banyak susu badan

Ramai yang terlepas pandang konsep asas. Tiap kali susu kurang, mesti ada yang call nak suruh poskan set menyusu ni cepat-cepat. Kemudian, selepas mengamalkan set breasfeeding Shaklee pun masalah belum selesai. Shaklee jugak yang salah. Jadi, penting bagi saya Tanya ibu-ibu ini betul-betul apa yang menjadi punca pengeluaran susu merudum.
 
Stress? Pam? Demam? Period?
 
Sekiranya tiada stimulasi untuk badan mengeluarkan susu dek kurangnya sesi mengepam/direct feeding, maka isyarat akan dihantar ke otak bahawa pengeluaran susu boleh dikurangkan. Macam kat kilang pulak. Tak ada order, tak jalanlah production line.
 

3. Minum air secukupnya

Pastikan sekurang-kurangnya 2 liter sehari.

4. Tenangkan fikiran

 
Jiwa kacau mengganggu pengeluaran susu. Emosi kacau bilau sekiranya banyak tekanan di tempat kerja atau di rumah, malah boleh juga disebabkan PMS. Adalah penting untuk ibu-ibu menguasai emosi agar sentiasa tenang dan berfikiran positif. Setiap yang diharapkan Insyaallah jadi kenyataan. Setiap yang ditakutkan juga boleh jadi kenyataan. Kawal minda, tubuh juga terkawal :)
 
Sekiranya keempat-empat perkara di atas dah setel, baru boleh call saya untuk order set menyusu Shaklee atau ESP. Tips ekslusif akan diberi. Tips yang dicuba ramai ibu, dan Alhamdulillah berkesan.
 
NAK TIPS EKSKLUSIF TAMBAH SUSU BADAN DENGAN SHAKLEE?
 
********************************************************************
 
SMS/CALL/WHATSAPP: 019 959 8249 (Yong)
Pengedar Shaklee Pulau Pinang
Penghantaran ke seluruh Malaysia,Brunei, Singapore dan Indonesia.
  
********************************************************************
 
KONSULTANSI PERCUMA, HARGA TERBAIK
Pilih yang selamat, pilih dengan bijak. 
 
 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...