Followers

Tuesday, January 15, 2013

Set Shaklee Untuk Gout


Serangan gout pada sendi ibu jari kaki


Tercari-cari supplemen yang membantu meredakan gout, sebolehnya set vitamin dari Shaklee? Jom baca ni. Ketahui punca, makanan yang perlu dielakkan dan cara mengatasi atau sekurang-kurangnya meredakan kesakitan akibat gout ini.

Pesakit gout sering mengalami sakit-sakit sendi. Paling kerap ia menyerang di sendi ibu jari kaki. Gout terjadi kerana kandungan asid urik berlebihan dalam badan, lalu membentuk kristal yang berkumpul pada sendi-sendi. Kristal-kristal inilah yang menghalang sendi dari berfungsi secara normal dan selesa.

Pesakit gout mengalami kesukaran bergerak dan berjalan, sakit kaki!



Keadaan gout akan bertambah buruk apabila pengidap memakan makanan tinggi purin. Contohnya seperti daging, ikan bilis, dan organ dalaman. Purin yang diproses akan menambah kandungan asid urik dalam badan.

Setelah mengetahui penyebab gout, maka, cubalah sedaya upaya mengelakkan makanan-makanan penyebab sakit ini dari menu harian. Untuk anak-anak, pantaulah pemakanan ibu dan ayah. Ini untuk keselesaan mereka bergerak dan untuk ketenangan jiwa dan minda kita juga kan? 

Selain mengelakkan kandungan tinggi purin, pesakit gout amat memerlukan air dalam badan. Air berfungsi untuk menyingkirkan asid urik dari badan. Kandungan air perlu sentiasa dikekalkan pada tahap optimum. 

Menyedari keperluan untuk menyingkirkan asid urik dalam badan dan juga mengekalkan kandungan air pada tahap optimum bagi pesakit gout, maka set Shaklee yang sesuai adalah:

Alfafa: Menyah toksin dari badan secara semulajadi dan selamat. Ia turut menyingkirkan asid urik dari badan.

Performance Drink: Mengekalkan kandungan cecair dalam badan. Perlu juga meneruskan minum air setiap masa. Minum sikit-sikit tapi kerap.

Omega Guard/AJHT: Memberi keselesaan pada sendi.

Set Shaklee untuk gout: Alfafa, Performance Drink, AJHT dan Omega Guard
 

NAK KURANGKAN SEKSA SAKIT GOUT?
 
********************************************************************
 
SMS/CALL/WHATSAPP: 019 959 8249 (Yong)
Pengedar Shaklee Pulau Pinang
Penghantaran ke seluruh Malaysia,Brunei, Singapore dan Indonesia.
  
********************************************************************
 
KONSULTANSI PERCUMA, HARGA TERBAIK
Pilih yang selamat, pilih dengan bijak.








No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...