Followers

Saturday, December 10, 2011

Ostematrix: Hilangkan bengkak, kebas dan sembab kaki tangan

Pagi-pagi buka FB, 
Tengok-tengok ada testimoni,
Terujanya rasa hati,
Sebab saya pun makan oste.

Testimoni Kepentingan dan Kelebihan Kalsium Buat wanita (terutama yang hamil dan menyusu)



Oste yang diambil oleh Cik Pau:


Ostematix aka kalsium, diambil 4 biji sehari, seelok-eloknya sebelum tidur.

Pengambilan kalsium amat ditekankan sewaktu kehamilan - dan juga untuk setiap wanita di semua peringkat umur. Sewaktu kehamilan, keperluan kalsium ibu meningkat lebih dari waktu biasa. RDA yang ditetapkan oleh ibu mengandung dan menyusu adalah 1000mg - 1300mg sehari. 

Sewaktu kehamilan, tubuh ibu dan bayi yang dikandung memerlukan kalsium untuk pembentukan tulang, penjagaan sistem otot, sistem peredaran darah, dan sistem saraf ibu  supaya berfungsi dengan baik. 

Kalsium juga sebenarnya amat penting untuk denyutan jantung  yang baik, mengawal tekanan darah, mengawal pengecutan otot dan juga menghantar isyarat ke sistem saraf.


Pengambilan kalsium sewaktu kehamilan membantu ibu melahirkan dengan lebih mudah kerana kalsium membantu mengelakkan kekejangan sewaktu kelahiran.

Susu , yogurt, keju, ikan, sayur-sayuran, dan kacang-kacangan merupakan sumber kalsium yang membantu kita mencukupkan keperluan kalsium harian. 


Berminat untuk cuba osteomatrix yang lebih mudah didapati dan ditelan? Boleh hubungi saya, agen Shaklee bertauliah, eh berdaftar. 019-959 8249 atau tuankalsum[at]gmail.com.

p/s: Ostematrix adalah salah satu vitamin yang dicadangkan dalam set penyusuan ibu kerana kami menyedari keperluan kalsium untuk ibu yang mahu menjaga kesihatan diri disamping meneruskan usaha murni menyusukan bayi sendiri. Ada yang cakap, osteo adalah 'milkbooster' mereka :)

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...