Followers

Saturday, February 18, 2012

Resepi Minuman Lazat Berkhasiat Untuk Sarapan

Saya nak kongsikan resepi yang saya dah cuba. Sedap dan berkhasiat. Diubahsuai untuk orang-orang yang liat nak minum susu dan juga penggemar susu. - Resepi ni dikongsi oleh Prof Dr Muhaya, pakar lasik di Prince Court Medical Center.

Bahan-bahan:
Susu segar  250ml
Badam
Kurma
Soy Protien/Mealshake

Cara:
Masukkan susu, badam (saya guna yang cap Giant je), kurma (2-3 biji, kuantiti ikut suka) dan ESP ke dalam blender.

 Jangan lupa tambahkan protien soya (ESP).

Blend kan semua sekali.


 Hidangkan dalam cawan/mug kegemaran. Nikmati bersama keluarga.



Sambil menikmati panorama pagi di beranda.
 Memerhatikan burung-burung mula keluar dari sarang meneroka alam mencari rezeki. (Err, yang hitam-hitam kat langit tu adalah burung).

 Menyaksikan matahari terbit. Sehari lagi untuk dinikmati dan disyukuri.

P/S; Untuk anak-anak, boleh ganti ESP dengan mealshake. Lagi la sedap sebab mealshake berperisa vanila.



 Protein Bukan-GMO yang Lengkap dengan semua Asid Amino Perlu.

Serbuk ESP Shaklee merupakan sumber protein soya terbaik.  ESP menyediakan 14 gram protein soya bukan-GMO berkualiti tinggi  dengan semua  asid amino yang tubuh anda perlukan bagi proses sintesis protein termasuk sembilan asid amino penting.  Berbanding  protein daripada sumber daging, telur dan tenusu,  ESP adalah  rendah  lemak dan  bebas laktosa dan kolesterol.


Shaklee ESP:

•    Menyediakan tenaga berkekalan dan membantu menahan rasa lapar kerana bekalan sumber tenaga yang konsisten.
•    Protein soya membantu mengurangkan kolesterol.
•    Mengandungi lima  vitamin B penting, separuh daripada  keperluan kalsium harian, dan soya isoflavones.  Kajian menunjukkan yang soya membantu dalam mengawal kestabilan hormon semasa tempoh putus haid.*
•  Protein soya bukan-GMO ini dihasilkan di bawah satu Program yang digelar Identity Preservation Program (IPP), di mana kacang soya dipantau dan dijaga dengan teliti dari proses menanam hinggalah saat pemprosesannya.


* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat,menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.

Meal Shakes Shaklee merupakan sumber protein dengan vitamin dan mineral tambahan.  Ia menyediakan jumlah yang seimbang bagi setiap sembilan asid amino yang diperlukan oleh tubuh untuk tumbesaran dan perlindungan yang baik.  Dan lagi, Meal Shakes Shaklee mengandungi semua asid amino asli yang terdapat di dalam protein termasuk yang asid amino perlu dan juga tidak perlu. 

*Berminat untuk tahu lanjut mengenai Mealshake dan ESP, hubungi saya: 019-959 8249 atau emel tuankalsum[at]gmail.com. Saya adalah pengedar Shaklee yang sah di Pulau Pinang.



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...